Op werkdagen voor 16:00 besteld, morgen in huis*

Klantenreview: 9.4/10

Producten van 999 Games
10.17 %
Tip!
Sky Team NL - Bordspel
Sky Team is een coöperatief spel, voor twee spelers, waarin je als piloot en co-piloot achter de stuurknuppel zit van een groot verkeersvliegtuig. Je doel is om goed samen te werken als team en het vliegtuig te veilig landen op verschillende luchthavens over de hele wereld. Om het  vliegtuig te landen, moet je stilzwijgend je dobbelstenen toewijzen aan de juiste ruimtes in je cockpit om de as van je vliegtuig in evenwicht te brengen, de snelheid te regelen, de kleppen uit te zetten, het landingsgestel in gereedheid te brengen, contact op te nemen met de verkeerstoren om jullie vluchtpad vrij te maken, en zelfs een beetje koffie te drinken om je concentratie genoeg te verbeteren om de waarde van je dobbelstenen te veranderen. Als het vliegtuig te veel kantelt, te weinig snelheid heeft, de luchthaven voorbij vliegt of botst met een ander vliegtuig, verlies je het spel... en je vliegbrevet... en waarschijnlijk je leven. Van Montreal tot Tokio biedt elke luchthaven zijn eigen set uitdagingen. Let op voor de turbulentie, want dit kan een hobbelige vlucht worden!

Dit product wordt verwacht op 29 mei 2024

€ 26,95  Was: € 30,00  (10.17% korting)
Nieuw
Brood & Bier - Bordspel
Brood en Bier is een strategisch spel voor 2 spelers. Door kaarten te spelen oogst je grondstoffen, verbeter je je dorp en verkoop je bier en brood. Elke kaart kan op drie verschillende manieren worden gebruikt. Schuif de kaart boven het speelbord voor een oogst, onder het speelbord voor een uitbreiding van het dorp of leg de kaart af om bier en brood te verkopen. De manier waarop je kaarten krijgt is afhankelijk van de ronde. Tijdens een sterk jaar geef je handkaarten over en weer door, waarbij je telkens een kaart kiest om te spelen. Tijdens een mager jaar moet je het doen met de kaarten die je krijgt, al mag je beperkt kaarten ruilen met het ruilkaartenveld. Wie na zes rondes het meeste bier of brood heeft geproduceerd wint. Maar er zit een klein addertje onder het gras. Waar je het minste aantal van hebt geproduceerd, bepaalt jouw eindscore. Je verliest dus als je enorm hebt ingezet op brood, terwijl je productie qua bier erg beperkt is gebleven. Brood en Bier is als strategisch spel voor twee spelers dus echt een uitdaging! Het spel staat bol van de spelersinteractie. Elke ronde moet je bepalende keuzes maken, die directe gevolgen hebben voor de volgende ronde. Bovendien is Brood en Bier fraai geïllustreerd door Michael Menzel (De Legenden van Andor, De Avonturen van Robin Hood). Een aanrader voor iedereen die een groot spel in een kleine doos zoekt!

Op werkdagen voor 16:00 besteld, is morgen in huis

€ 29,95
6.93 %
Wingspan uitbreiding: Azie NL
In dit nieuwe deel van Wingspan gaan we op zoek naar nieuwe vogels op het Aziatische continent. 90 nieuwe vogelsoorten maken hun opwachting, samen met nieuwe bonuskaarten en andere extra’s. Zet vogels in je persoonlijke natuurgebieden uit en scoor punten door ze zo goed mogelijk te laten samenwerken. Deze versie van Wingspan kan met twee spelers worden gespeeld. Het spel bevat regels voor de nieuwe “duet”-variant. In deze variant scoor je extra punten met behulp van een tableau met vogeleigenschappen. Zodra je een vogel speelt, dek je de bijhorende eigenschap op het tableau af voor bonuspunten. Dit zorgt voor een uitdagend spel voor twee, vol tactische keuzes. Maar Wingspan: Azië kan ook als uitbreiding op het basisspel worden gespeeld. Sterker nog, met het extra speelmateriaal kan een extra groot spel met maar liefst 7 spelers worden gespeeld! Hierbij wordt gebruik gemaakt van de “zwerm”-variant. In deze spelvariant zijn voortdurend twee spelers tegelijkertijd aan de beurt en wordt de spelersgroep in tweeën verdeeld. Elke groep heeft een eigen vogelhuisje en een eigen kaartenvoorraad, maar beide groepen spelen wel gezamenlijk met dezelfde doeltegels. Dus of je nu een nieuwe ervaring voor twee spelers wilt proberen of er juist een groot vogelfeest voor met zijn zevenen van wilt maken, voor Wingspan-fans is deze uitbreiding een must!

€ 40,95  Was: € 44,00  (6.93% korting)
Sounds Fishy spel NL
Sounds Fishy is een hilarisch partyspel, waarin de spelers drie verschillende rollen kunnen hebben. De rader leest een vraag voor en probeert de rode haringen te ontmaskeren. De rode haringen geven namelijk het verkeerde antwoord op de vraag, maar doen alsof dat het juiste is. De echte blauwe kipper ten slotte geeft het juiste antwoord, maar doet alsof dat het verkeerde is. Elke ronde is een andere speler de rader. Hij trekt een kaart. Op de voorkant staat een vraag, die hij voorleest. De andere spelers zien het juiste antwoord op de achterkant. Iedere andere speler trekt nu een gedekte vis. Eén van hen is zo de echte blauwe kipper, terwijl alle anderen de rode haringen zijn. Deze spelers krijgen nu een korte periode de tijd om hun antwoord te bedenken. Daarbij moeten rode haringen een verkeerd antwoord geven en de echte blauwe kipper het juiste antwoord. Het doel van de rader is om één voor één de rode haringen eruit te pikken en als laatste de echte blauwe kipper aan te wijzen. De rode haringen scoren punten als ze niet worden aangewezen voordat de echte blauwe kipper wordt aangewezen. De echte blauwe kipper scoort punten als hij niet als laatste wordt aangewezen. Sounds Fishy bevat liefst 200 bijzondere vragen, waardoor het spel vele uren hilarisch speelplezier garandeert. Verder bevat Sounds Fishy een variant voor gevorderden, die het systeem voor het scoren van punten iets wijzigt.

Dit product wordt verwacht op 1 augustus 2024

€ 24,95
Nieuw
Wolven - Bordspel
De Wolven is een spel voor het opbouwen van een roedelstrategie voor 2-5 spelers. Het is overleving van de sterkste terwijl je concurreert om de grootste, meest dominante roedel te vormen door territorium te claimen, eenzame wolven aan te werven en prooi te jagen. Maar wees voorzichtig om niet te roekeloos uit te breiden naar terreinen waar je rivalen floreren – zij kunnen leden van je roedel lokken. Een slim mechanisme voor het selecteren van acties stuurt je keuzes aan. Elke actie vereist dat je terreintegels omdraait die overeenkomen met het terrein waar je je actie wilt uitvoeren. Deze dubbelzijdige tegels zorgen ervoor dat de acties die je in deze ronde onderneemt, bepalen op welke soorten terrein je in de volgende ronde kunt handelen. Terwijl je acties onderneemt om de controle van je roedel over elke regio uit te breiden, upgrade je ook de eigenschappen van je roedel, waardoor je agressievere acties kunt ondernemen naarmate het spel vordert. In drie tussenfases in het midden van het spel wordt de kracht in elke regio berekend. Aan het einde van het spel tellen spelers punten op op basis van VP-tokens verdiend in deze scorefases en het hoogste VP-nummer dat wordt onthuld in elk van de zes sporen op je spelersbord. De speler met de meeste VP wint!

Dit product wordt verwacht op 20 mei 2024

€ 54,95
Spirit Island NL
In de verste uithoeken van de wereld bestaat magie nog steeds, belichaamd door geesten van het land, de lucht en van alles wat natuurlijk is. Terwijl de grote mogendheden van Europa hun koloniale rijken steeds verder uitbreiden, zullen ze onvermijdelijk aanspraak maken op een plek waar geesten nog steeds macht uitoefenen - en wanneer ze dat doen, zal het land zelf zich verzetten, samen met de eilandbewoners die daar wonen. Spirit Island is een complex en thematisch coöperatief bordspel over het verdedigen van je eiland thuis tegen koloniserende indringers. Spelers zijn verschillende geesten van het land, elk met zijn eigen unieke elementaire krachten. Elke beurt kiezen spelers gelijktijdig welke van hun krachtkaarten ze willen spelen en betalen daarvoor energie. Het gebruik van combinaties van krachtkaarten die overeenkomen met de elementaire affiniteiten van een geest kan gratis bonuseffecten opleveren. Snellere krachten hebben onmiddellijk effect, voordat de indringers zich verspreiden en verwoesten, maar andere magieën zijn langzamer en vereisen vooruitdenken en planning om effectief te gebruiken. In de Geestfase krijgen geesten energie en kiezen ze hoe/wel of niet te Groeien: om gebruikte krachtkaarten terug te vorderen, om nieuwe kracht te zoeken, of om hun aanwezigheid uit te breiden naar nieuwe gebieden van het eiland. De indringers breiden zich uit over de kaart van het eiland op een semi-voorspelbare manier. Elke beurt verkennen ze enkele landen (gedeelten van het eiland); de volgende beurt bouwen ze in die landen, waarbij ze nederzettingen en steden vormen. De beurt daarna plunderen ze daar, brengen ze ziekte in het land en vallen ze eventuele inheemse eilandbewoners aan. De eilandbewoners vechten terug tegen de indringers wanneer ze worden aangevallen en bieden de geesten ook andere hulp, maar dit gebeurt misschien niet altijd precies zoals je had gehoopt. Sommige krachten werken via de eilandbewoners, waarbij ze hen helpen de indringers te verdrijven of het land van ziekte te zuiveren. Het spel escaleert naarmate het vordert: geesten breiden hun aanwezigheid uit naar nieuwe delen van het eiland en zoeken naar nieuwe en krachtigere krachten, terwijl de indringers hun kolonisatie-inspanningen opvoeren. Elke beurt vertegenwoordigt 1-3 jaar van alternatieve geschiedenis. Bij het begin van het spel vereist winnen het vernietigen van elke laatste nederzetting en stad op het bord, maar naarmate je de indringers meer en meer angst aanjaagt, wordt de overwinning gemakkelijker: ze zullen wegrennen, zelfs als er nog enkele nederzettingen of steden overblijven. Verslagen wordt als een geest wordt vernietigd, als het eiland wordt overspoeld door ziekte, of als het indringersdeck is uitgeput voordat de overwinning is behaald

€ 76,95
Carcassonne De Mist - Bordspel
Dichte mist kruipt over de akkers, slokt hele boerderijen op en bereikt de stadsmuren. Zelfs de moedigste ridders huiveren en hun uitrustingen ratelen als ze de verhalen van de nonnen horen: “De mist wekt de onrustige zielen van de katharen, waar tijdens de kruistochten op werd gejaagd. En zij komen nu gerechtigheid halen!” Om de rust in Carcassonne te herstellen, moeten de spelers samen werken om de dolende geesten weer tot rust te brengen. Carcassonne: De Mist is de eerste versie van Carcassonne die coöperatief kan worden gespeeld. Door samen te werken moeten er genoeg punten worden verzameld. Je verliest als groep als alle tegels op zijn òf als er teveel geesten op het speelveld zijn beland. Met elke nieuwe tegel waar mist op te zien is, komen nieuwe geesten in het spel. Alleen door een mistveld met tegels volledig af te sluiten kunnen de geesten tot rust worden gebracht. Maar pas op! Het aantal tegels is beperkt en er moet een minimum aantal punten worden behaald. Carcassonne: De Mist heeft 6 verschillende niveaus, waarbij met elk niveau nieuwe, uitdagende spelelementen worden geïntroduceerd. Daarnaast bevat het spel de regels voor de variant “Geesten, Kastelen en Kerkhoven”. Door middel van deze regels kan Carcassonne: De Mist worden gebruikt als een normale uitbreiding op het basisspel. Volop variatie dus voor zowel Carcassonne-fans als nieuwe spelers!

€ 34,95
De Legenden van Andor: De Eeuwige Kou - NL
In dit opzichzelfstaande avonturenspel kruipen de spelers in de huid van dwerg, krijger, tovenaar of wachter van het vuur. Gezamenlijk gaan ze de strijd tegen de eeuwige kou aan. Het spel bestaat uit in totaal 4 legenden, die niet alleen het verhaal vertellen, maar de spelers ook stap voor stap door de spelregels leiden. Daardoor zijn ze binnen een paar minuten al aan het spelen. De Legenden van Andor: De Eeuwige Kou staat volledig los van eerdere Andor-producten en speelt zich af in een tijd vóór die van het basisspel “De Legenden van Andor”. De verschillende legenden bevatten veel variatie, waardoor ze meermaals te spelen zijn en steeds op een andere manier verlopen. Kunnen de helden Andor bevrijden van de eeuwige kou?

€ 51,95
25.08 %
Atiwa bordspel - NL
De Atiwa-keten is een gebied in het zuidoosten van Ghana in Afrika, bestaande uit heuvels met steile hellingen en vrij vlakke toppen. Een groot deel van de keten omvat een groenblijvend bosreservaat, waar veel bedreigde diersoorten leven. Houtkap, de jacht op bushmeat en goud- en bauxietdelving zetten het reservaat onder grote druk. Ondertussen veroorzaakt de burgemeester van de naburige stad Kibi opwinding door in zijn tuin onderdak te bieden aan een grote groep vleerhonden. Hij heeft de waarde van deze dieren in ontboste gebieden van onze planeet ingezien: vleerhonden slapen overdag en gaan bij zonsondergang op jacht naar voedsel, waarbij ze naar fruitbomen zoeken, die op vele kilometers afstand staan. Op hun weg naar huis scheiden ze de pitten van het gegeten fruit af, waardoor ze die over een groot gebied verspreiden: één kolonie van 150.000 vleerhonden kan per jaar een gebied van ten hoogste 2.000 hectare bebossen. In het spel heb je 3 werkers, waarmee je elke ronde 3 acties kunt uitvoeren. Je kunt bijvoorbeeld je stad met terrein- en locatiekaarten uitbouwen. Elk daarvan biedt verschillende velden waarop je families, dieren, bomen, fruit en vooral ook vleerhonden kunt bewaren. Een ingenieus mechanisme met actieveldtegels zorgt ervoor dat de actievelden per ronde wat van elkaar verschillen.   Sommige acties zijn slecht voor het milieu. Dat wordt voorgesteld door vervuilingsfiches die je als gevolg van de actie krijgt. Die moet je op velden van je terrein- en locatiekaarten leggen, waardoor ze tot het einde van het spel onbruikbaar zijn. Je mag na het uitvoeren van je gewone actie ook een vleerhondactie uitvoeren als je dat kunt, maar dat is optioneel. Nadat alle spelers hun werkers hebben ingezet, volgt de onderhoudsfase. Dieren planten zich voort, families moeten eten krijgen en er groeit fruit aan bomen. Eén van de meest thematische details van het spel ligt in het trainen van families. Families met kennis krijgen automatisch inkomen, ongetrainde families moeten voor hun goud werken met alle nadelige gevolgen voor het milieu. Atiwa is een prachtig bordspel van de bekende spelauteur Uwe Rosenberg. Hij is erin geslaagd om een actueel en belangrijk onderwerp zeer thematisch in een pittig strategisch spel om te zetten. Het spel bevat een bijlage, waarin de auteur het thema verder uitlegt en laat zien hoe hij de verschillende details in het spel heeft verwerkt. Inhoud: 1 actiebord 2 borduitbreidingen 4 voorraadtableaus meer dan 150 kartonnen speelstukken 88 grote vierkante kaarten 200 houten speelstukken 1 scoreblok 1 buidel de spelregels

€ 44,95  Was: € 60,00  (25.08% korting)
Evergreen NL - Bordspel
Bouw een eigen driedimensionaal ecosysteem De spelers hebben een nieuwe planeet ontdekt en proberen die nu leefbaar te maken. Iedere speler heeft een eigen tableau, waarop hij kleine en grote bomen, struiken en meren zet. In zijn beurt kiest hij een kaart uit een aanbod en mag hij in het op de kaart aangegeven gebied 2 acties uitvoeren of 1 actie in een ander gebied naar keuze. Daarbij kan hij uit een combinatie van bomen planten en opwaarderen kiezen. Bonusacties geven extra mogelijkheden, zoals het planten van struiken, die je bossen vergroten, en het aanleggen van meren, die extra opwaarderingen mogelijk maken. Elke ronde krijg je 1 beurt minder, maar omdat je bonusacties steeds sterker worden, doe je per beurt meer. Na elke ronde krijg je punten voor bossen en bomen die zonlicht opvangen. Evergreen is een tactisch spel, dat door de eenvoudige spelregels zowel voor gevorderde als beginnende spelers geschikt is. Het driedimensionale effect van de speelstukken zorgt ervoor dat het er niet alleen overzichtelijk, maar ook prachtig uitziet. Wie bouwt het meest effectieve ecosysteem?

€ 50,95
De Crew - Kaartspel
De Crew was de winnaar van de Nederlandse Spellenprijs 2021. Een terechte winnaar. In De Crew is het samenwerken geblazen. Er zit een klaverjas spelsysteem in . Om beurten spelen de spelers een kaart uit. Degene die de hoogste troefkaart in een slag uit heeft gespeeld krijgt de slag.  Heeft niemand een troef gespeeld, dan is de slag voor de speler die de hoogste kaart uitspeelde van de gevraagde kleur. In het de De Crew kaartspel zijn er 50 opdrachten die de spelers als astronauten moeten volbrengen. De eerste opdrachten zijn vrij eenvoudig (zorg dat Jan de rode 3 in een slag pakt en Sara de groene 3). Al snel worden het veel meer kaarten die door spelers moeten zien te halen en vaak ook nog op een bepaalde volgorde.  De speler moeten reken, tellen, beetje gokken en een klein beetje geluk aan hun kant hebben. Bij het Spellenhuis zijn we groot fan van De Crewen. Zijn er geen minpunten bedenken. Ja toch wel, de naam. Het had wel iets minder generiek gemogen. Het thema sluit heel lekker aan bij het meganisme.  Maakt dit uit. Nee, als een spelletje zo goed is dal De Crew niet.  Ons belangrijkste advies is,  sterf niet voordat je de Crew hebt gespeeld.   De crew online kopen Het is een top spel voor een klein prijsje. Goed voor families en volwassenen. Ideaal kadootje.  Hebben ze De Crew al. De Crew Diepzee is inmiddels ook beschikbaar. Nieuwe opdrachten en iets andere spelmechanismen.

€ 16,95
De Zoektocht naar El Dorado
De race naar El Dorado is begonnen, en voor je ligt een parcours van onbegaanbaar oerwoud, kolkende rivieren en onbekende stammen. Iedere speler krijgt een deck (stapel) kaarten die zijn expeditie voorstelt. Speel de juiste kaarten en baan jezelf een weg door de jungle. Houd ook de winkel goed in de gaten om op tijd de juiste kaarten te kopen om jouw beste expeditie op poten te zetten en als eerste de eindstreep te behalen. Waarom wil je dit spelen? -Een ijzersterke en gebalanceerde deckbuilder -Een toegankelijk racespel van de bekende spellenontwerper Reiner Knizia -Verschillende moeilijkheidsgraden maken het voor iedereen toegankelijk   Review door een Gameguru

€ 34,95
Wingspan NL bordspel
Spelers kruipen in de rol van ornithologen en proberen de beste leefomstandigheden in het opvangcentrum te creëren voor onze gevederde vrienden. De leefgebieden richten zich op verschillende groeifactoren: voedsel pakken, eieren leggen en nieuwe vogelkaarten trekken. Elke vogel is uniek en breidt in één van zijn leefgebieden een ketting van krachtige combinaties uit. Zorg dat je de beste combinatie van vogels vormt om aan het eind van het spel de meeste punten te scoren. Het spel bevat maar liefst 170 unieke vogelkaarten, die in combinatie met de verschillende bonuskaarten en de interactie met de andere spelers voor oneindige variatie zorgen! - Bevat 170 unieke vogelkaarten en 75 ei-miniaturen- Met een “echt” vogelhuisje als dobbeltoren- Ook solitair te spelen   Review door een Gameguru

€ 56,95
Patchwork
puzzelen. Patchwork is een spel voor 2 personen waarin je de andere speler te slim af probeert te zijn om de goeie speel stukken te pakken te krijgen.Alle stukken komen in een cirkel op tafel te liggen, naast een van de stukken staat een pion en in jouw buurt mag je een van de eerste drie stukken naast de pion kopen.De stukken moet je betalen in geld (knopen) maar ook in tijd. De tijd word bij gehouden op een algemeen bordje. De speler die achteraan staat op het tijdbord is aan de beurt. Het kan zijn dat je hier door verschillende keren achter elkaar een stuk mag kiezen. Dat is een goed begin naar de overwinning. De knoppen op je speelstuken zijn je punten, als de de lege plekken op je eigen bord er van afhaald is dat je eindscore. Review door een Gameguru

Niet in voorraad, levertijd 10-12 dagen

€ 21,95
Clever - Dobbelspel
Tactisch dobbelspel voor het hele gezin. Dobbel en vul één van je geworpen dobbelstenen in de bijbehorende categorie in. Elke categorie levert op een andere manier punten op. Kies slim en let goed op de overgebleven dobbelstenen. Je moet namelijk elke dobbelsteen met een lager resultaat op het zilveren dienblad aan de andere spelers serveren. Die kunnen daardoor wellicht ook belangrijke punten scoren. In dit dobbelspel zijn alle spelers voortdurend bezig. Daardoor is het tot het einde razend spannend!

€ 16,95
Paleo - Bordspel
In het stenen tijdperk is het eten of gegeten worden. In het coöperatieve spel Paleo proberen jullie als volksstam samen te overleven en voortdurend te streven naar vooruitgang. Maar let op, overal dreigt gevaar: wilde dieren, stormen en andere volksstammen liggen op de loer. Zullen jullie slagen? In Paleo speelt elke speler met een groep mensen uit de stam. Daartoe behoren onder andere stoere vrouwelijke krijgers, handige uitvindsters en waakzame verkenners. De spelers vormen samen een volksstam en proberen de omgeving te verkennen. Dat leidt tot telkens nieuwe avonturen. Die kunnen de spelers alleen overleven door goed samen te werken. Elke speler krijgt een eigen stapel kaarten, die zowel de te verkennen omgeving als de daarvoor beschikbare tijd voorstellen. In Paleo draait alles om het ontdekken van nieuwe dingen en er staan de spelers dan ook voortdurend nieuwe uitdagingen te wachten! Met tien verschillende modules die op verschillende manieren gecombineerd kunnen worden, is geen enkel potje hetzelfde. Zullen jullie er in slagen om te overleven en de grotschildering af te maken om zo jullie stempel op de geschiedenis te drukken? Review door een Gameguru

€ 42,95
Dominion 2de Editie - Basisspel
In Dominion probeer je tijdens het spel een zo sterk mogelijk deck te formeren, zodat jij aan het einde van het spel de meeste punten hebt. De kaarten in je deck rouleren steeds van je trekstapel naar je hand, waarna ze naar je aflegstapel gaan. Als je trekstapel leeg is, schud je je aflegstapel, zodat je weer een nieuwe trekstapel hebt. Elke beurt mag je 1 actie uitvoeren en 1 aankoop doen. De verschillende kaarten in je hand helpen je daarbij of kunnen dit aantal vermeerderen. Geldkaarten vormen je kapitaal voor die beurt. Met puntenkaarten kun je niets in je beurt, maar je hebt ze uiteindelijk wel nodig om het spel te winnen. Deze tweede editie van Dominion bevat puntenkaarten, geldkaarten en 26 verschillende koninkrijkkaarten. In vergelijking met de eerste editie zijn er 6 koninkrijkkaarten vervangen en is er 1 toegevoegd. Elke beurt koop je er kaarten bij, waardoor je op jouw manier je doel kunt bereiken. Ga je voor een constructieve methode met de Smidse, het Dorp en de Markt, of probeer je het op een agressievere manier met de Heks of de Militie? Omdat in elk spel maar 10 van de 26 koninkrijkkaarten worden gebruikt, is Dominion iedere keer weer anders. Dominion is één van de weinige expertspellen die je binnen een half uur kunt spelen. En heb je wel meer tijd, dan speel je gewoon meerdere partijen achter elkaar!

€ 44,95
Parijs - Bordspel
Laat Parijs schijnen in dit fraaie 2-persoonsspel. Parijs, 1889.  De Wereldtentoonstelling was de perfecte kans om de wereld te verbazen met de kracht van elektriciteit.  De spelers zijn aangewezen om van deze nieuwe kracht gebruik te maken en Parijs, en dan in het bijzonder jouw eigen gebouwen, zo goed mogelijk te verlichten.  In de eerste fase van het spel leggen jullie de keien tegels aan en hoop je mooie locaties te reserveren voor jouw gebouwen, die je in de tweede fase plaatst. De ansichtkaarten geven je de gelegenheid om extra acties uit te voeren en je strategie te verfijnen.  Verras Parijzenaars, toeristen en artiesten met de schoonheid en het wonder van het nieuwe licht van jouw stad! Waarom wil je dit spel spelen? - Een vlot en toegankelijk spel in de geest van bijvoorbeeld de 2-persoons klassieker ‘Patchwork’. -  Door de fraai vormgegeven doos en illustraties komt Parijs tot leven - De twee verschillende fases en de vele variabele acties bieden een originele spelervaring.   Review door een Gameguru

€ 16,95
Carcassonne
Het Franse Carcassonne is de best behouden middeleeuwse vestingstad. De spelers zijn landheren en zetten hun horigen in om zoveel mogelijk invloed in het gebied te krijgen. Iedere beurt trek je een landtegel die je vervolgens aanlegt aan het steeds groter wordende speelveld. Op de zojuist gelegde tegel mag je vervolgens een horige als struikrover, ridder, monnik of boer plaatsen. Met die horigen, waarvan je er natuurlijk een beperkt aantal hebt, scoor je punten als hun weg, stad of klooster wordt afgebouwd. Ze komen dan terug in de voorraad en zijn direct opnieuw inzetbaar. Lastig wordt het als andere spelers er door het slim plaatsen van landtegels voor zorgen dat je horigen geen mogelijkheden meer hebben om ooit nog in je voorraad terug te keren. Je zult dus goed moeten nadenken, hoe, wanneer en waar je de horigen inzet! Review door een Gameguru

€ 34,95
30 Seconds - Bordspel
Herziene editie van dit spectaculair partyspel voor teams. Fantastisch op feestjes en partijen. De spelers vormen teams. Een van de spelers probeert binnen 30 seconden zoveel mogelijk van de 5 begrippen op een kaartje te omschrijven. Hoe meer begrippen zijn teamgenoten raden, des te meer velden het team op het speelbord vooruit mag. Een dobbelsteenworp kan daar nog verandering in brengen. Welk team bereikt als eerste de finish? Deze nieuwe editie bevat moderne begrippen, waardoor ook de jongere generatie zonder probleem kan meedoen!

€ 41,95
Saboteur: Het Duel
Zoek alleen of met z'n tweeën naar goud! In deze opzichzelfstaande versie van het kaartspel Saboteur probeer je zoveel mogelijk goudstukken te verzamelen. Daarbij kun je van elkaars graafwerk profiteren of je eigen weg kiezen. Met sabotagekaarten en omkoopbare trollen kun je de andere speler lelijk hinderen. En is er geen andere speler in de buurt? Dan kun je dit spannende kaartspel ook solo spelen!

€ 13,95
Catan - Basisspel
Dit handelsspel speelt zich af op een eiland waar zich de grondstoffen hout, erts, graan, baksteen en wol bevinden. De spelers beginnen het spel met twee dorpen, die grenzen aan tegels met deze grondstoffen. Het getal op de tegel geeft aan bij welke dobbelsteenworp wordt geoogst. Elk aangrenzend(e) dorp of stad ontvangt grondstoffen bij deze worp. Met deze grondstoffen kan worden gehandeld en gebouwd. Voor het bouwen van nieuwe starten, dorpen of steden wordt een bepaalde combinatie van grondstoffengevraagd, die men door slim handelen met de medespelers, of de zich op het bord bevindende havens kan verkrijgen. Je kunt ook nieuwe ontwikkelingen kopen.

€ 44,95
Agricola Expert-editie
Verbeterde versie van het succesvolle, strategische bordspel Je hebt aan het begin van het spel niet meer dan een houten huis met 2 kamers, waarin 2 gezinsleden wonen. Je beschikt over een scala aan mogelijkheden om door middel van huisuitbreiding, landbouw en veeteelt een comfortabel leven op te bouwen. Je verzamelt grondstoffen zoals hout en leem, breidt je gezin uit en zorgt voor voldoende voedsel voor iedereen. Je ploegt akkers en beplant deze met graan en groente. Ook houd je schapen, varkens en runderen. Verder krijg je 14 unieke ambachten en kleine investeringen, die jou kleine voordelen in het spel opleveren. Omdat het spel 96 van die kaarten bevat, is geen spel hetzelfde! Heb jij je erf het best ontwikkeld, dan scoor je de meeste punten en win je! Deze nieuwe versie van Agricola bevat niet alleen de beste kaarten uit het originele spel, maar ook veel nieuwe. De houten fiches zijn vervangen door miniaturen en de tableaus zijn zeer praktisch vormgegeven. De speelborden kunnen nu als een puzzel worden gekoppeld. Verder zijn de kaarten beter gebalanceerd en bevat de handleiding verschillende varianten en spelregels om een campagne te kunnen spelen. In deze nieuwe edtie kunnen de spelers een compacter gestroomlijnd spel verwachten dat toch alle spanning en tactische mogelijkheden in zich draagt. De speelduur is korter geworden.

€ 65,95
Great Plains Bordspel
Great Plains is mystiek bordspel voor 2 spelers over ons  en ons minder mystieke gedrag om de wereld om ons heen te domineren. Het bord in Great Plains bestaat uit losse dubbelzijdige tegels, hierdoor is het speelbord iedere keer anders. Mythische dieren helpen je om vlakten en bergen snel over te steken. Soms vallen ze zelfs je tegenstander aan. Sommige gebieden zijn veel punten waard en andere minder maar als je er daar meer van hebt dan kan je daar ook flink op scoren. Voor welke gebieden ga je? De Great Plains is schattig en toegankelijk. Tegelijk is het een erg tactische spel waarin je goed moet blijven opletten en nadenken wat de beste strategie is.

€ 19,95