Producten van Geronimo Games
Iki Bordspel NL
Welkom in de Edo. Edo is de oude naam van Tokio. IKI speelt zich dan ook af tijdens het Edo-tijdperk in Japan (1603-1868). De meest bruisende markt van de stad bevindt zich in de wijk Nihonbashi. Allerlei soorten verkopers stallen er hun waren uit in de hoofdstraat en trekken daarmee een hoop klanten aan. Niet ver van de hoofdstraat bevindt zich een vismarkt, waar de boten hun lading komen lossen en waar het geroezemoes van kopers en verkopers weerklinkt. Ambachtslieden en verkopers wonen in Nagaya’s: huizen rond de hoofdstraat. Ze beschikken over uiteenlo- pende vaardigheden die cruciaal zijn in het dagelijkse leven van de inwoners van Edo. Naar schatting telt Edo zo’n 700 tot 800 verschillende beroepen: makers van waaiers of lantaarns, tatami-we- vers, drukkers, straatverkopers, tempura- of sushiverkopers, geisha’s, kabuki-acteurs... Veel van deze beroepen zul je terugvinden op de speelkaarten van IKI.

Op werkdagen voor 16:00 besteld, is morgen in huis

€ 54,95
0.12 %
It's a Wonderful World (NL) - Bordspel
In It's a Wonderful World belichaamt men een groeiend imperium en moet men zich sneller en beter ontwikkelen dan zijn concurrenten ! Een spel bestaat uit 4 rondes. In elke ronde trekt men kaarten die men gebruikt om grondstoffen te produceren en zijn rijk te ontwikkelen. Men kan ervoor kiezen om enkele kaarten te recycleren om meteen grondstoffen te krijgen of ze gebruiken om te bouwen om zo elke ronde grondstoffen te produceren en/of zegepunten te winnen. Aan het einde van ronde 4 wint de speler met de meeste overwinningspunten het spel.

€ 41,95  Was: € 42,00  (0.12% korting)
8.62 %
It's a Wonderful World: Corruption & Ascension NL
Dit nieuwe spel kaarten vormt een aanvulling op de bestaande kaarten van It’s a Wonderful World. Vanaf nu speel je elke beurt een mix van klassieke ontwikkelingskaarten en Ascensiekaarten. Ascension-kaarten introduceren nieuwe manieren om te spelen, met name door middel van pair scoring en corruptie. Met dit nieuwe kaartspel kun je ook met maximaal 7 spelers spelen.

Niet in voorraad, levertijd 11-13 dagen

€ 26,50  Was: € 29,00  (8.62% korting)
Karak Goblin - Kaartspel
Karak Goblin is een standalone kaartspel dat zich afspeelt in de wereld van Karak. De spelers worden opnieuw helden. Dit keer ga je niet met de beroemde helden naar de ondergrondse van het kasteel in het verre Jordanië, maar naar de koboldengrot. Het doel van de spelers is om sterke combo's te maken van de kaarten, waarmee je je een weg vecht door een aantal monsters. Karak Goblin is een kaartspel voor beginnende dungeon-crawlers. Het is niet nodig om het spel Karak in je bezit te hebben of al gespeeld te hebben.

€ 15,95
Lucky Numbers - Bordspel
Dit spel is een crossover tussen sudoku en lotto. In dit spel probeer je de eerste te zijn die zijn tuin opgevuld krijgt met klavertjes, rekening houdend met 1 BELANGRIJKE spelregel : in iedere kolom en lijn in je rooster moeten de getallen oplopen ! Trek een klaver, leg hem in je tuin aan of herschik je tuin om zo je overwinningskansen te verhogen, maar let op je tegenstanders.

€ 19,95
50 CLUES - Het Lot van Leopold
Maria heeft voldoende kracht verzameld voor de confrontatie met Leopold, maar eerst moet ze hem vinden. ‘Het lot van Leopold’ is het derde deel van de moorddadige trilogie over Maria. 50 Clues is een meeslepende escaperoomthriller in kaartvorm, die je gemakkelijk thuis kunt spelen. Je moet het verband tussen voorwerpen zoeken, raadsels oplossen en codes kraken om het verhaal ten einde te spelen. Voer de codes en combinaties in de webapplicatie in om je voortgang te bewaren en vooruit te komen in het verhaal. Indien nodig kun je tips vragen, zodat je nooit vast komt te zitten.

€ 16,95
50 CLUES - Witte Slaap
Maria is op de vlucht met haar zoon en bereidt zich voor op de eindstrijd. Zal ze in haar opdracht slagen? ‘Witte slaap’ is het tweede deel van de moorddadige trilogie over Maria. 50 Clues is een meeslepende escaperoomthriller in kaartvorm, die je gemakkelijk thuis kunt spelen. Je moet het verband tussen voorwerpen zoeken, raadsels oplossen en codes kraken om het verhaal ten einde te spelen. Voer de codes en combinaties in de webapplicatie in om je voortgang te bewaren en vooruit te komen in het verhaal. Indien nodig kun je tips vragen, zodat je nooit vast komt te zitten.

€ 16,95
Mini Rogue NL
Terwijl de zon ondergaat boven de stad, geeft de koning jou, zijn Kampioen, de opdracht om hem het Bloed van Og te brengen: een legendarisch en mysterieus relikwie dat in een robijn zou zitten...      Mini Rogue is, naar het voorbeeld van roguelikes en oldskool dungeon crawler videospellen, een meeslepend spel voor 1 of 2 spelers dat je meeneemt in de donkere krochten van een kerker. Elke ronde en elke ontmoeting is anders, en uiteraard is de dood onomkeerbaar.      Kies een van de beschikbare helden, die elk over andere vaardigheden beschikken. Gebruik je verstand en reken op een beetje geluk om steeds moeilijkere gevechten te overleven. Ontrafel het mysterie van het Bloed van Og in de Campagnemodus. Of speel het spel coöperatief met een vriend.

€ 28,95
Candy Lab
Candy Lab is een kleurrijk spel voor jong en oud waarin je snoepjes verzamelt om bestellingen te voltooien. Je speelt bestellingskaarten om de plastic zuurstokjes op tafel te verzamelen en voert effecten uit om jezelf te helpen, maar vooral om je tegenstanders lekker dwars te zitten. Er kan er maar één de titel van “meester-snoepmaker” dragen!

Niet in voorraad, levertijd 11-13 dagen

€ 19,95
50 CLUES - De Pendel van de Dood
Maria zit in een psychiatrische inrichting en moet ontsnappen en haar zoon vinden voor het te laat is. ‘De pendel van de dood’ is het eerste deel van de moorddadige trilogie over Maria. 50 Clues is een meeslepende escaperoomthriller in kaartvorm, die je gemakkelijk thuis kunt spelen. Je moet het verband tussen voorwerpen zoeken, raadsels oplossen en codes kraken om het verhaal ten einde te spelen. Voer de codes en combinaties in de webapplicatie in om je voortgang te bewaren en vooruit te komen in het verhaal. Indien nodig kun je tips vragen, zodat je nooit vast komt te zitten.

Niet in voorraad, levertijd 11-13 dagen

€ 16,95
In de palm van je hand - Bordspel
Eén speler (met de rol van het kind) moet het tafereel dat op een herinneringskaart is afgebeeld nabootsen voor een andere speler van wie de ogen gesloten zijn (= de rol van ‘opa’). Dat gebeurt enkel en alleen door voorwerpen in zijn/haar hand te leggen. De andere spelers zien alleen de mime (de nabootsing met gebaren) en moeten extra herinneringskaarten toevoegen die lijken te corresponderen met de mime. Opa opent zijn ogen en moet tussen alle kaarten op tafel de juiste herinneringen vinden.

€ 29,95
Suspects 2 - Nederlands
3 moordmysteries met boeiende ontknopingen en gedetailleerd uitgewerkte personages, in de stijl van Agatha Christie. Kruip alleen of met vrienden in de huid van de volhardende Claire Harper en laat haar avonturen je meenemen doorheen haar leven, van de schoolbanken en de eerste Olympische Spelen na de Tweede Wereldoorlog naar een rustgevend Zwitsers meer!

€ 29,95
Stroganov - Bordspel
In de 16e eeuw begon Rusland zich naar het oosten uit te breiden om de uitgestrekte gebieden van Siberië te ontwikkelen. Deze fase in de geschiedenis is nauw verbonden met de naam "Stroganov". In het spel Stroganov proberen spelers de beste vachten te verzamelen om rijkdom en roem te verwerven terwijl ze door de uitgestrektheid van Siberië trekken. Ze zullen in de lente, zomer en herfst door Siberië reizen voordat ze elke winter naar huis terugkeren. Na vier jaar (ronden) wint de speler die zijn acties het beste heeft benut en de meeste overwinningspunten heeft verzameld. Elk jaar moeten de spelers oostwaarts over het landschap bewegen. Ze kunnen paarden uitgeven als ze verder willen reizen. Als ze eenmaal gevorderd zijn, kunnen ze een basisactie uitvoeren, zoals ruilen of bont of munten verzamelen. Ten slotte kunnen ze meer geavanceerde acties ondernemen, zoals het bezoeken van een dorp, het opzetten van een yurt, het nemen van de wens van een tsaar (kaart), het opzetten van een jachthuis of het kopen van een landschapsveld. Al deze acties - gecombineerd met verkenning en wat verhalen vertellen - leveren spelers aan het einde van het spel overwinningspunten op. Elke winter keren spelers terug naar huis naar Tyumen om zich voor te bereiden op een nieuw jaar. Na vier jaar eindigt het spel, waarna spelers overwinningspunten scoren op basis van het verzamelen van de juiste landschapstegels, het vervullen van de wensen van de tsaar, het bouwen van jachthutten, het verzamelen van bont en meer.

€ 49,95
Brazil Imperial - NL
Neem de rol aan van een van de grote heersers uit het verleden en toon je moed! Je arriveert in een uitgestrekt en rijk gebied, maar de weg naar welvaart zit vol uitdagingen. In Brazil: Imperial moet je gebouwen bouwen, middelen beheren, het land verkennen, handel drijven, de steun verwerven van de grootste persoonlijkheden van het land en een krachtig leger rekruteren om je belangen te beschermen tegen rivaliserende staten. Als je de juiste keuzes maakt, kun je missies voltooien om naar een geavanceerder tijdperk te gaan, waarbij je toegang krijgt tot nieuwe interessante ontwikkelingsopties en overwinningspunten. Uiteindelijk ontvangt de beste heerser de titel van Braziliaanse keizer en bouwt hij een nieuw tijdperk van welvaart, vrijheid en vrede! Gedetailleerder gezegd, terwijl je speelt op een modulair kaartbord dat echte regio's nabootst, gebruik je een combinatie van worker placement, meerderheden in gebieden en individuele krachten om een rijk in Brazilië te stichten tussen de 16e en 19e eeuw. Je begint door een van de beschikbare monarchen te kiezen en bijbehorend persoonlijk spelbord en componenten; sommige monarchen zijn sterk in gevechten, terwijl anderen wetenschap of verkenning prioriteren. Je krijgt taken die je naar een nieuw tijdperk brengen als je ze voltooit, waardoor je toegang krijgt tot meer krachtige constructies terwijl je naar het tweede en derde tijdperk van het spel gaat. Vervolgens kies je een startpunt op de gedeelde kaart. In elke beurt kun je deelnemen aan een actiefase en een bewegingsfase. Je beheert acties op je individuele spelbord en hebt zeven keuzes: Inzetten: Roep een militaire eenheid op om je grondgebied te verkennen en verdedigen. Kader: Koop kaarten die beroemde historische figuren vertegenwoordigen om speciale krachten en overwinningspunten te ontvangen. Bouwen: Bouw boerderijen, mijnen, steden en andere structuren om middelen te genereren en andere acties uit te voeren. Renoveren: Renoveer een oud gebouw om nieuwe middelen te produceren. Produceren: Produceer basisbronnen - hout, suikerriet, katoen of koffie - om overwinningspunten te ontvangen, je "actiebogen" te verbeteren en grondstoffen te hebben voor waardevollere producten. Haven: Ga naar de haven om een kleine hoeveelheid basisbronnen te ontvangen. Handel: Verkoop je basisbronnen om goud en speciale kaarten te ontvangen om je rijk te verbeteren. Tijdens de bewegingsfase kun je verborgen plaatsen verkennen of andere spelers aanvallen. Voor gevechten controleer je de kracht van de betrokken troepen om de winnaar te bepalen, waarbij kaarten deze waarden kunnen aanpassen. Zodra een speler zijn doelen in het derde tijdperk heeft voltooid, eindigt het spel en tellen spelers hun scores op.

€ 59,95
Cartaventura: Lhassa
In het kaartspel Cartaventura is een echt avonturen spelletje. Bovendien is het erg makkelijk om aan te beginnen want je hoeft alleen de eerste kaart te lezen. Gaande weg het eerst avontuur, leren de spelers de spelregels. Er moet goed samengewerkt worden want alle beslissingen worden gezamenlijk genomen. De uitvoering van dit spel is erg goed verzorgd. Veel verschillende kaarten, iedere kaart heeft uniek artwork en vaak ook nog dubbelzijdig. Dat kom je niet vaak tegen bij een klein kaartspelletje. In de Lhasa Cartaventura reist een oorlogsjournalist een westerse dame achterna, die in  Tibet van alles beleefd. Er zijn 7 hoofdstukken die jullie kunnen spelen. Als jullie de hoofdstukken hebben uitgespeeld, kan je deze variant beter aan iemand kado doen die hem nog niet kent. Wat vond ik van Cartaventura Lhasa? Origineel en erg mooi uitgevoerd. Het verhaal is goed geschreven en neemt onverwachte wendingen. Voor 1 of 2 spelers kan ik hem echt aanraden. Met meer spelers komt hij iets minder uit de verf. Dit komt omdat de spelers afzonderlijk niks kunnen doen. Alle beslissingen worden gezamenlijk genomen.   Lhasa Cartaventura oordeel, Een top spel in deze prijsklasse vooral voor 1 of 2 spelers. Een leuk kadotje   Patrick Spellenhuis

Niet in voorraad, levertijd 11-13 dagen

€ 14,95
Velonimo
Soyez le premier à vous défausser de toutes vos cartes pour gagner les étapes de montagne et remporter le prestigieux maillot à Petits-Pois-Carottes...! Créez des combinaisons avec vos coureurs et soyez le premier à vous débarasser de vos 11 cartes. Attention, les lièvres sont très rapides mais ils courent seuls, pas de combinaisons possibles ! Et les tortues, leaders d’équipes, ont une très faible valeur mais vous permettent de piocher chez l’adversaire, et ruiner sa stratégie ! Avec du sang-froid, apprenez à garder vos meilleures combinaisons pour prendre la main au bon moment et remporter l’étape. Usez de bluff pour pousser vos adversaires à se défausser trop tôt de leurs meilleures cartes, et partez à la conquête du maillot à Petits- Pois-Carottes ! Un jeu de défausse richement illustré, simple et absolument addictif ! -- In dit spel van Bruno Cathala strijden allerlei soorten dieren tegen elkaar in een knotsgekke wielerwedstrijd. VELONIMO is een kaartspel voor jong en oud waarbij je kaarten of kaartcombinaties van een steeds hogere waarde uitspeelt, met als doel als eerste geen kaarten meer in je hand te hebben. Wie wint de bergrit met zijn ploeg en wint zo de prestigieuze trui met erwtjes en wortelen? for the distinctive and highly prized "petits pois-carottes" jersey rewarded to the best climbing cyclist.

Niet in voorraad, levertijd 11-13 dagen

€ 25,95
Earth NL - Bordspel
Aarde is meer waard dan goud in het bordspel Earth. Iedere speler heeft een eiland en bouwt daar aan een eigen ecosysteem. Om flora in gang te zetten heb je grond nodig, het compost wat er ontstaat uit eerste generatie platen is vruchtbare grond voor volgende generaties. Zodra je de eerste stappen hebt gezet in de evolutie van je eiland, kan je aan de fauna gaan denken.  Op een beurt heb je keus uit 4 acties, de acties die jij doet, hebben een voordeel voor de andere spelers. Dit engine building spelsysteem loopt soepel en is snel uitgelegd. Toch zijn er ontzettend veel opties, die vooral te maken hebben met een composthoop aan kaarten die in de doos zitten (allemaal uniek en mooi artwork).  Ieder pot dat je speelt zal je een andere tactiek nodig hebben om voor de overwinning mee te doen. Wanneer een speler zijn eiland af heeft (4 bij 4 kaarten), wordt de ronde afgemaakt en kunnen de spelers zich gaan klaar maken voor de punten telling.   Dit spel was een grote hit op Kickstarter en dat was meer dan terecht. Dit is een pittig spel maar toch toegankelijk.  Liefhebbers van Wingspan, Terraforming Mars of Ark Nova zullen hier zeker van genieten.

Uitverkocht

€ 49,95
Niet voorradig
Karak - Bordspel
In Karak kiest iedere speler een van de 6 verschillende karakters om de catacomben onder het kasteel te verkennen. Tegel voor tegel zul je ontdekken hoe dit mysterieuze labyrint eruitziet – dat verschilt namelijk elk spel. Je zult dapper vechten met monsters, jezelf uitrusten met wapens en toverspreuken, en – het belangrijkste – blinkende schatten verzamelen. De speler die de meeste schatten heeft aan het einde van het spel, is de winnaar – een ware kampioen van Karak!

Uitverkocht

€ 38,95
Rajas of the Ganges - The Dice Charmers
In Rajas of the Ganges: The Dice Charmers, players use eight symbol dice to develop their province, gather goods, and sell them at the market; win over influential personalities in the palace; and sail up and down the Ganges River.

Uitverkocht

€ 16,95