Prijswinnend kaartspel van de kinderen van topauteurs Inka en Markus Brand. Eindelijk een spel waarin je mag, nee moet, valsspelen om te winnen. De spelers leggen kaarten volgens bepaalde spelregels af, maar proberen door vals te spelen sneller van hun kaarten af te komen. Eén van de spelers is echter de bewakingskever. Als die een speler betrapt, moet de dader zijn kaarten weer terugnemen en er extra bijpakken. Wie is als eerste zijn kaarten kwijt? Valse Motten haakt creatief in op de behoefte van mensen om een loopje met de spelregels te nemen.
Op werkdagen voor 16:00 besteld, is morgen in huis
Een speler probeert je zoveel mogelijk spinnen, wandluizen en ander ongedierte in je maag te splitsen. Maar… bluft hij? Of geef ik de engerd door en bluf zelf? Wie als eerste vier gelijke engerds heeft, verliest. Een spel voor iedereen die zijn gezicht goed in de plooi kan houden! Wie aan de beurt is, schuift één van zijn kaarten naar een andere speler en vertelt hem welke kaart dat is. De ontvanger kan nu kiezen of hij dat gelooft of niet. Wie ongelijk heeft, moet de kaart houden. De ontvanger mag de kaart echter ook doorgeven en op zijn beurt bluffen. De speler die als eerste vier gelijke kaarten heeft, verliest. De andere spelers winnen! Pluspunten: - Voor mensen met een strakke pokerface - Eenvoudige spelregels - Cadeautip
Tel samen tot 20. Makkelijk toch? Maar niet als je steeds gekkere opdrachten moet uitvoeren! Na elke ronde worden steeds meer getallen vervangen door handelingen. Dit kan van alles zijn, zoals op de tafel kloppen, een koe nadoen of de handen opsteken. Tellen van 1, 2, 3, 4 verandert zo in tellen van 1, blauw, klap met je handen, doe een olifant na. Maar je moet wel alle handelingen onthouden! Zodra je de juiste handeling vergeet, ben je af. Ga voor 20! Is een hilarisch spel, dat tot ontelbaar veel rare situaties leidt. Het spel kent regels voor zowel makkelijke als meer uitdagende potjes, maar ook varianten om zowel met als tegen elkaar te spelen. Ga voor 20! is geschikt voor maximaal acht personen en is daarmee het partyspel bij uitstek.
Zoek als tovenaarsleerling de weg door het magische labyrint. Dat zou eenvoudig geweest zijn als de grote tovenaar je niet steeds van het kastje naar de muur zou sturen. Zo blijven wegen als bij toverslag gesloten en openen zich plotseling verborgen gangen.