Maharaja is een nieuwe editie van het klassieke spel van de auteurs Wolfgang Kramer en Michael Kiesling. In deze nieuwe versie van de game die 1 tot 4 spelers ondersteunt en is verrijkt met nieuwe graphics en componenten, bouw je standbeelden van je referentiegod om de Maharadja te plezieren tijdens hun bezoek en scoor je overwinningspunten aan het einde van het spel, afhankelijk van de meerderheid die je bereikt. Tijdens het spel nemen spelers de rol aan van priesters die naar verschillende steden in India reizen en standbeelden en heiligdommen bouwen die zijn opgedragen aan hun favoriete goden om hun aanbidding uit te breiden. Om dit te doen, worden ze bijgestaan door verschillende personages met verschillende vaardigheden. Elk jaar zal de maharadja, de grote koning van India, van woonplaats veranderen en spelers zullen beloningen ontvangen op basis van de aanbiddingswaarde van hun goden. Aan het begin van elk jaar plannen spelers hun acties in een geheime fase om gelijktijdig te spelen. Aan het einde van het zevende jaar of wanneer een speler zijn zevende standbeeld bouwt, eindigt het spel, dan wint de speler met het meeste prestige. de nieuwe graphics en componenten en van spelers die nu standbeelden bouwen in plaats van paleizen, deze nieuwe editie van Maharaja bevat nieuwe personages om te gebruiken tijdens de beurt die de beurtvolgorde veranderen, extra manieren om overwinningspunten te verdienen, een extra bonus elke keer dat je een stad scoort daarna het bezoek van de Maharadja, afhankelijk van de assistent die je hebt gekozen, en aanvullende modulaire regels die tijdens het spel en bij de eindscore kunnen worden toegevoegd.
Your ancient alien civilization is leaving its dying planet in search of a new homeland. The promised land is represented by Gaia, which is home to the magnificent human civilization of Atlantis. But beware, other Houses (factions) of your civilization also have the same goal and only one will be able to dominate Gaia!
Anunnaki: Dawn of the Gods is a 4x eurogame by Simone Luciani and Danilo Sabia, set in an ancient dystopian past, where mythology and science-fiction come together. Each player represents a different House whose rulers are viewed by terrestrial population as gods. Players build bases, recruit troops, embody gods, explore the territory, develop their own technology, sign trade contracts, defeat local dominions and other players' armies, trying to conquer Atlantis, which owns huge treasures.
Different actions will provide a certain number of immediate Victory Points. Moreover, random setup goals will provide you with sizable Victory Point rewards at the end of the game, based on specific conditions. In the end, the player with the most VPs will be the winner.
In addition to having a strong dose of controllability (the luck factor is minimal), the game features an innovative starred action-selection-system that confronts players with interesting choices: players can reincarnate their gods by performing their actions in a precise sequence, on pre-established paths of their starred player board, or they can give up some deities, jumping freely from one action to another of their board, to choose from time to time the situationally best actions.
Experience the thrill of an escape room in Mystery House: Adventures in a Box, which features a mix of technology and tradition. You are imprisoned in this house, and the only way out is to solve all the riddles you find inside!
You must search for clues in the box, which features multiple doorways on all sides. At the beginning of the game, you insert enigma cards in the box top, and these cards will tell a story as they’re revealed and resolved
during play. An app drives you through the game and maintains the progress of your team and your timeplay.
The base game includes two adventures: “Family Portrait” and “The Lord of the Labyrinth”. All future expansions will use the same base game box as a game system.