DnD 2024: Dungeon Master’s Guide - Alt Cover
€ 49,95
% € 55,00 (9.18% korting)Preorder: verwacht op 12 november 2024
English translation below
12 november is de release van de 2024 Dungeon Masters Guide van Dungeons and Dragons.
Bijna 10 jaar geleden kwam de eerste versie van de DGM 5th edition uit. Ondanks het grote succes van dit boek , kwamen er gedurende jaren toch wat verbeterpunten naar boven. Dungeon Masters vonden informatie lastig terug te vinden en alles was minder toegankelijk voor beginnende DM´s
Wat is er allemaal nieuw in deze revised editie van de DMG?
Eerst maar even wat er hetzelfde blijft en dat is best veel. Het grootste deel van alle regels blijft hetzelfde. Alle andere DnD 5e boeken blijven gewoon te gebruiken samen met deze nieuwe Dungeons Masters Guide. Of je spelers nu met oude de PHB of met de nieuwe 2024 Player´s Hand Book gebruiken, maakt voor jouw als DM geen verschil.
Al het artwork in dit boek is vernieuwd, inclusief nieuwe kaarten en plattegronden. Ook de belangrijkste DM regels uit het boek Tasha´s Cauldron of Everything zullen er in verwerkt zijn.
Het belangrijkste verschil is de algehele layout, een overzicht van de verschillende hoofdstukken,
Hoofdstuk 1, The Basics: Dit is eigenlijks een spoedcursus DMen voor beginners. Wat is een goede Dungeons Masters en wat zijn de belangrijkste zaken waar je op moet letten en hoe je het beste te werk kan gaan.
Hoofdstuk 2, Play Walkthrough: Hierin worden alledaagse zaken besproken die in play kunnen gebeuren en hoe daar mee om te gaan. Hoe kan je het beste je improvisatievermogen in zetten en hoe alles weer op het juiste pad te krijgen.
Hoofdstuk 3, Rules Compendium: Dit is misschien wel het belangrijkste hoofdstuk. Hierin vind je alle regels gealfabetiseerd terug inclusief regels die niet in de 2024 PHB staan. Ideeal om alles snel terug te vinden.
Hoofdstuk 4, Adventure Building: Natuurlijk zijn er vele verschillende avonturen van Dungeons and Dragons kant en klaar verkrijgbaar maar wil je iets zelf bedenken dan zal je aan dit hoofdstuk veel hebben.Hoe kan je het beste een One Shot en langer adventure vorm en structuur geven.
Hoofdstuk 5, Campaign building: Hier wordt besproken hoe jij als DM het beste een hele Campaign kan opbouwen inclusief het bouwen van een hele wereld. De Greyhawk wereld wordt als voorbeeld gebruikt.
Hoofdstuk 6, Cosmology: De geheimen van de multiverse en andere planes worden hier doorgenomen evenals de verschillende Goden en hun leefgebieden.
Hoofdstuk 7, Magical Items: Vele verschillende magische items vind je hier terug. Die geschikt zijn voor lage level groepen en avonturen als de Items waar veel power in zit. Xanathar´s Guide to Everything staat natuurlijk helemaal vol vam Migical Items de meest bijzondere kan je ook terug vinden in de2024 Dungeons Masters Guide.
Hoofdstuk 8, Verrassing: In het laatste hoofdstuk staat er ook nog iets moois maar dat mag je zelf gaan uitvinden.
Bijlage: Nieuwe kaarten en plattegronden die ja kan gebruiken in je eigen adventures en lore van de verschillende goden en geloven.
Deze nieuwe Dungeons Masters Guide is een musthave voor ieder DM en hiermee zal je jouw DnD sessies naar een nieuw level tillen
—----------------------------------------------------------
English translation
November 12 marks the release of the 2024 Dungeon Master's Guide for Dungeons and Dragons.
Almost 10 years ago, the first version of the DMG 5th edition was released. Despite the great success of this book, some areas for improvement emerged over the years. Dungeon Masters found it difficult to locate information, and everything was less accessible for beginner DMs.
What's new in this revised edition of the DMG?
First, let's cover what stays the same, which is quite a lot. Most of the rules remain the same. All other DnD 5e books can still be used with this new Dungeon Master's Guide. Whether your players use the old PHB or the new 2024 Player's Handbook makes no difference to you as a DM.
All the artwork in this book is updated, including new maps and layouts. The key DM rules from Tasha's Cauldron of Everything are also incorporated.
The most significant difference is the overall layout, an overview of the different chapters:
Chapter 1: The Basics - This is essentially a crash course for beginner DMs. It covers what makes a good Dungeon Master, the key aspects to focus on, and the best practices to follow.
Chapter 2: Play Walkthrough - This chapter discusses everyday scenarios that can occur during play and how to handle them. It offers tips on how to best use your improvisation skills and keep everything on track.
Chapter 3: Rules Compendium - This might be the most important chapter. It contains all the rules alphabetically, including those not in the 2024 PHB, making it ideal for quick reference.
Chapter 4: Adventure Building - While many ready-made adventures are available from Dungeons and Dragons, this chapter is invaluable if you want to create your own. It guides you on how to structure and shape both One Shots and longer adventures.
Chapter 5: Campaign Building - This chapter discusses how you, as a DM, can best build an entire campaign, including creating a whole world. The Greyhawk world is used as an example.
Chapter 6: Cosmology - This chapter covers the secrets of the multiverse and other planes, as well as the different gods and their domains.
Chapter 7: Magical Items - Here, you’ll find many different magical items suitable for low-level groups and adventures, as well as more powerful items. Xanathar's Guide to Everything is full of magical items, and the most remarkable ones can also be found in the 2024 Dungeon Master's Guide.
Chapter 8: Surprise - The last chapter holds a special surprise, but you’ll have to discover that for yourself.
Appendix - New maps and layouts that you can use in your own adventures, along with lore about the different gods and religions.
This new Dungeon Master's Guide is a must-have for every DM and will take your DnD sessions to a new level.
Soort spel: | DnD One |
---|---|
Taal: | Engels |
Aanmelden